Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Το Παρελθόν των γονιών....το μέλλον των παιδιών μας


   Για πολλούς που δεν μπόρεσαν να παρεβρεθούν  στις παρουσιάσεις  με θέμα την Λαμπανίτσα μπορείτε να παρακολουθήσετε το σχετικό Βίντεο.  Αφορά αυτή που   πραγματοποιήθηκε την πρώτη φορά 21/9/2014  με παρουσία την  της Δημάρχου Σουλίου.

Αυτό που θα προσθέσω πριν δείτε την παρουσίαση  είναι κάτι με το οποίο ξεκίνησε η εκδήλωση …  όπως ξεκινά άλλωστε κάθε εκδήλωση για χαρά ή λύπη στην Ήπειρο … με ένα μοιρολόι


Οι εικόνες είναι από την Λαμπανίτσα
Γιατί διάλεξα όμως την Μαργιόλα. Θα συμφωνήσετε ότι τα λόγια του άντρα της είναι συνταρακτικά και από ότι έχω διαβάσει πρόκειται για μια αληθινή ιστορία. Το μοιρολόι είναι τα λόγια  του Βασίλη Τσίτου από την Βελτσίστα (Κλιματιά)  Ιωαννίνων.  Μοιρολόι που γράφτηκε  για τον άδικο χαμό της γυναίκας του Μαρίας (Σκόρδου) το 1833. Διαβάστε εδώ την Ιστορία του Τραγουδιού

Θα σταθώ στους στίχους     Δεν ξέρω αλλά κάθε φορά που τους ακούω μου έρχεται Η Λαμπανίτσα στο νου …σαν να ναι αυτή η Μαριόλα που έχω χάσει και κλαίω και στην Ψυχή μου είναι σαν να μιλά η Λαμπανίτσα μέσα από το Χώμα και αυτή να με παροτρύνει

"Να Κάμω τα νύχια μου τσαπιά, τις απαλάμες φτυάρια,
Να Ρίξω το χώμα από μεριά, τις πέτρες 'πο την άλλη,
Κα να βγάλω την Μαριώ… Την Λαμπανίτσα….. από την Λησμονιά"

Να προσπαθήσω και  με τη βοήθεια σας να μην Ξεχαστεί αυτός ο τόπος και οι άνθρωποί του.

Παρουσίαση  21/9/2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου